Ford Otosan start bouw van de eerste accu-assemblagefabriek in Turkije

11-12-2020

Nieuwe accu-assemblagefabriek gaat in 2022 in gebruik. Bij Ford Otosan in Kocaeli worden rigoureuze hardware en software tests uitgevoerd; nieuwste technieken worden toegepast voor hoogste kwaliteit voor de Ford E-Transit. De Ford E-Transit met een rijbereik tot 350 km wordt verwacht in 2022.

Ford Otosan, de Ford joint venture in Turkije, is gestart met de bouw van een nieuwe accu-assemblagefabriek bij de vestiging in Kocaeli. Het bedrijf, dat de geheel nieuwe E-Transit gaat produceren, heeft aangekondigd dat de nieuwe accu-assemblagefabriek bij de ingebruikname in 2022 de eerste in zijn soort in Turkije zal zijn.

Eerder nieuwsbericht


Haydar Yenigün, general manager, Ford Otosan: “Met de accu-assemblagefabriek zetten we een nieuwe stap in de productie van elektrische auto’s bij onze fabrieken in Kocaeli. Als pionier van de Turkse automobielindustrie wordt Ford Otosan de eerste en enige fabrikant van geïntegreerde elektrische auto’s in Turkije. We hebben recent de verantwoordelijkheid gekregen voor de productie van de E-Transit, de eerste volledig elektrische bedrijfswagen van Ford. We zijn begonnen met de bouw van onze accu-assemblagefabriek, die volledig door engineers van Ford Otosan is ontworpen. Ook ontwikkelen we hardware- en softwaretests.


  • De Ford E-Transit heeft een bereik tot 350 km en is voorzien van een 67 kWh, 400-volt lithium-ionaccu. De nieuwe geïntegreerde accu-assemblagefabriek wordt voorzien van de nieuwste technologische productieoplossingen, ondersteund door Automated Guided Vehicle (AVG) systemen voor extra efficiency.

    De nieuwste klink- en lastechnieken worden toegepast voor het leveren van de hoogste kwaliteit. Met in totaal dertig robots, waaronder acht op de assemblagelijnen en 22 op de productielijn voor de behuizing, krijgt Ford Otosan de beschikking over een vergaand geautomatiseerde en flexibele productiefabriek. Deze hypermoderne fabriek gaat ook gebruik maken van cobots (collaborative robots) die met behulp van camera’s visuele controles uitvoeren.

    De accu’s worden onderworpen aan rigoureuze veiligheidstests, waaronder tests op water- en luchtdichtheid, in de testlaboratoria die door Ford Otosan worden gebouwd. Tijdens deze tests worden de accu’s gecontroleerd op oplaadniveau, warmte van de accu en de cel, en ook wordt de software getest. De nieuwe koude lastechnologie zorgt ervoor dat de accubehuizingen honderd procent water- en luchtdicht zijn. Het procesondersteuningssysteem, dat wordt ondersteund door ‘Light Guide System’ projectie en 3D-sensoren, maakt het mogelijk om de accu’s in elke fase van de assemblage te monitoren. Daarnaast worden op de cobots beeldverwerkingscamera’s geplaatst die helpen potentiële productiestoringen te voorkomen.

     Deel dit bericht


Nieuws

Nieuws

Laatste nieuws